Dag 8 - min första kärlek

Kan ju inte säga att jag har haft många? Har inte heller så stor lust att ta upp detta ämne så hoppar direkt  till dag 9 - Mina drömmar.

Omggg vart ska man börja?

För mig är inte rikedom det viktigaste (det är på andra plats) som för dom flesta andra. Men först av allt vill jag ha kärlek. Och det betyder inte att det måste vara världens perfektaste drömkille som alla tjejer drägglar efter. Utan så länge jag har en familj som funkar (vilket det oftast gör) och ställer upp för en. Och många vänner och bekanda runt omkring mig, inte falska sådana. Så känner jag mig älskad. Men visst vill jag ha man också! Helst någon som är ganska olik mig, men ändå fattar dom flesta beslut likadant och har ganska samma åsikter om det mesta.

Jaja, honom ska jag som sagt helst bo rikt med! Förhoppningsvis.. Är självklart nöjd om jag har ekonomi nog att flytta hemifrån så fort som möjligt. Vid 18 så att säga. Hellst i en annan stad. Kanske inte i stockholm som dom flesta andra. Men längre ner iallafall. Vill ha en hund också, eller 2. En golden retriver & en Moppsjävel! Men så kommer det nog inte bli eftersom jag kommer ha jobb och därför inte ha tid med en hund. Så får väl bli en katt. Jaja hissa era intresseflaggor nu. Barn tänker jag då aldrig ha planer på, hoppas jag. Aldrig före 35 iaf, sen får man väl se om man börjar tänka annorlunda.. Vill leva klart mitt eget liv innan jag ska påbörja ett nytt! Självklart ska jag också ha körkortet avklarat direkt när jag blir 18.

Går skolan just nu som det ska, att jag får hyfsat höga betyg alltså, så hade jag tänkt mig att söka till en linje som finns i östersund som är inriktat på psykologi. Vilket jag är intresserad av eftersom jag älskar att hjälpa människor och att komma fram till lösningar samt att planera. Kommer jag in där blir det förmodligen att jag flyttar dit efter nian, så får se till att sköta mig! Skulle det inte bli så, så vill jag fortfarande kunna bli psykolog, men kommer då gå samhälle på typ västermalm. Därefter gå högskola några år och förmodligen flyttat hemifrån och jobbar deltid på något/några ställen.

Så ser min framtid ut hittills, inom dom kommande 5 åren! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0