All i do is win.

TJENA

Det var någon som ville att jag skulle visa hur jag gjorde dessa knutar eller "bollar" som hon kallade det. Försökte visa en trött morgon som denna, så bli nöjd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


1. LoL orkade inte vända bilden, men borsta bara ut håret. Bäst är om man sovit med en knut dagen innan så håret känns ganska slitet, som mitt på bilden. Kom ihåg att inte platta det. Eller det kanske bara är för mig håret blir lent när jag plattar det? Om du har affro kan du ju självklart platta det men annars är det bara att låta vara.


2.Tupera håret, inte mot hårbotten, men topparna. Och du behöver inte stå en en galning så att håret aldrig går att borsta ut, utan jag brukar göra 1, högst två borstdrag uppåt.




3. Nu gör du själva "bollen". Det är som att göra en vanlig knut i nacken som man sätter upp på 3 sek. En sån när man ska göra en hästsvans men bara drar ut håret till hälften så det blir en uggla.



4. Fäst hårBOLLEN med hårnålar, som du ser på bilden ovan vill man kanske inte att den hänger så mycket, så sätt hårnålar över och under bollen. Efter det drar man fram (om man vill ha hår fram) så många slingor du vill ha vid luggen, och drar fingrarna genom håret så det inte ser så slickat ut.





LoL ser ut som en surkärring här ^

Kommentarer
Postat av: ;pPPPppPP

orka blogga om boll hår på morgonen, shiit

2011-12-13 @ 08:16:20
Postat av: lol

lol lol lol

2011-12-13 @ 23:24:54
URL: http://lol.com
Postat av: Louise

Jättefin sminkning! :)

2011-12-14 @ 01:37:02
URL: http://thevalueofice.devote.se/
Postat av: trollolol

bra snygg du

2011-12-14 @ 10:51:37
Postat av: världens bästa amandaaaaaa

HAHAHAHA jag irlgarvade åt att du skrev att håret blev som en "uggla" istället för ögla :P:PP:P söttildis<3<3<3

2011-12-16 @ 00:15:32
URL: http://31mil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0